wtorek, 7 lipca 2015

Pokochać Owsiankę

Mówicie Owsianka- myślicie blee ?Jeśli tak to ten wpis jest idealnie dla Was.
Gwarantuję, że jeśli zrobicie, któryś z poniższych, szybkich i prostych przepisów owsiankowych to pokochacie to śniadaniowe danie wielką, apetyczną miłością :)
Zaczynamy? :)

Najpierw podam przepis na ugotowanie płatków owsianych, które to staną się podstawą każdej z poniższych Owsianek:

Podstawa pysznych Owsianek:

Potrzebujesz:
- Płatki Owsiane GÓRSKIE ! Nie kupujcie płatków błyskawicznych, ekstra szybkich itp. bo wyjdzie Wam paćka, kleik- blee, a ma być przecież pyszna Owsianka. Ja używam Płatki Owsiane Górskie.
- Woda
- Mleko (czym większy % tym będzie smaczniejsze)
- Garnek, który nie przypala

Przygotowanie:
1. Do wrzącej wody dorzucasz płatki. Proporcje: woda musi wystawać nad płatkami na około grubość palca. Wody nie może być za dużo, płatki muszą ją całkowicie wciągnąć, bo potem dolejemy jeszcze mleko.
2. Gotujesz mieszając około 2-3 min. Tylko nie rozgotujcie! Muszę być al dente.
3. Dolewam mleka, mieszam. Jeśli się spieszę to chwilę jeszcze podgrzewam pilnując, żeby się nie zagotowały. Albo pozostawiam do napuchnięcia. Dlatego płatki po ugotowaniu w wodzie powinny być al dente, żeby potem mogły jeszcze napęcznieć w mleku :)
4. Nie dodaje cukru! "Słodzić" będziemy przy poniższych przepisach, w każdym przypadku inaczej ;)

Kiedy mamy już podstawę pysznej Owsianki, możemy przejść do doprawiania. Mniam :)

Powidłowa Owsianka z chłodnym jogurtem i orzechami
1. W zależności jak słodkie macie powidła (dżem) albo słodzicie ugotowane płatki miodem, albo nie. Ja nie dosładzam, powidła są dla mnie wystarczająco słodkie.
2. Na ugotowane płatki wlewamy chłodniutki jogurt naturalny, wkładamy spora łyżkę konfitury, powideł, ulubionego dżemu, a wierzch posypujecie orzechami (mogą być podprażone na patelni). Ja użyłam płatków migdałowych i orzechów laskowych.


Owocowe szaleństwo na Owsiance
1. Tutaj największa "trudność" to obranie i starcie jabłka na tarce z drobnymi oczkami, ale myślę, że sobie z tym poradzicie ;) Przyznam, że to jest mój ukochany sposób dosłodzenia owsianki- pomieszanie jej z drobniutko startym jabłkiem. Przepyszne :)
2. Dodajemy pokrojone owoce, lub (jak widać na zdjęciu) wybieramy te malutkie, z którymi nic nie trzeba już robić. Na wierzch sypię płatki migdałowe, które rozkosznie chrupią :)
3. Do tej wersji lubię dodać słodkiej śmietanki, ale wiadomo to podwyższa kaloryczność śniadanka ;)


Jesienna Owsianka z cynamonem i prażonymi jabłkami
1. Ugotowane płatki wkładam na spód naczynia i polewam miodem.
2. Podsmażam na suchej patelni (można dodać troszkę masła) obrane i pokrojone jabłka, na końcu dodaje cynamon. Wszystko wkładam na wierzch owsianki. 
3. Posypuję orzechami, płatkami migdałowymi i kawałkami czekolady

I jak zachęciłam Was? Mam nadzieję, że owsiankowy koszmar z dzieciństwa już nie będzie Was dręczył ;) Takie śniadanko należy do ulubionych dań moich dzieci, jak również gości których goszczę.
Nie mogę nie wspomnieć ile Owsianka ma w sobie achów i ochów zdrowotnych. Poprawia metabolizm, jest idealną energetyczną bombą na początek dnia, opóźnia starzenie się komórek, ułatwia koncentracje, obniża poziom cholesterolu. Podobno nawet zapobiega miażdżycy i chroni przed astmą. Ma jeszcze sporo innych zalet na podstawie których powstał już niejeden artykuł.
Baaardzo polecam, szczególnie, że odpowiednio przygotowana jest pyszna i piękna :)

Dla odchudzających się dziewojek: 
Z powyższych przepisów odejmijcie masło, śmietankę, dżemy, a mleko użyjcie o najmniejszym %. Otrzymacie nie aż tak pyszne ;) ale nadal bardzo smaczne, niskokaloryczne śniadanie, które da Wam energię i uczucie najedzenia na bardzo długo. Do tego świetnie działa na przemianę materii... ;)

P.S. Pytanie troszkę z innej beczki ;) Jak podoba Wam się mój nowy banerek ?



Jutro zapraszam na oględziny kolejnej z moich lalek!
Wasza NiezapominATKA

18 komentarzy:

  1. Od razu zwróciłam uwagę na banerek i jest boski. A owsiankę uwielbiam. Ale właśnie tak, żeby płatki się rozgotowały i jak dla mnie to koniecznie w mleku. Żeby taka paciaja się zrobiła prawie. Ale też tylko górskie i żadne inne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana nie gotuj płatków w mleku, bo wszystkie wartości które posiada mleko zabijasz :( Dlatego ja gotuje w jak najmniejszej ilości wody, a dopiero potem dolewam mleka, jak temperatura trochę opadnie ;)
      Dzięki za banerek, przyszedł czas na zmiany ;)
      Ściskam
      P.S. Poniedziałek aktualny :)

      Usuń
    2. Ale mleko jest bleee i trzeba je jakoś zneutralizować :D A płatki muszą nim dobrze przesiąknąć ;) Poniedziałek generalnie tak, tylko jeszcze nie wiem o której (napiszę Ci na dniach co i jak u mnie).

      Usuń
  2. hmm... hmm... hmm... no ja z tych ostrożnie podchodzących do tego tematu... hmm... ale ta z owocami fajnie wygląda. chyba mnie skusiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sandra musisz wypróbować tą z owocami, tylko wersje kaloryczniejszą ze smietanką i mlekiem. Zakochasz się!

      Usuń
  3. Banerek sliczny!!!! A owsiankę lubiłam i lubię, chociaż myślę że tą w Twoim wykonaniu to bym pokochała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ewko :) To jesteśmy razem w klubie Owsiankowym :)

      Usuń
  4. Moja owsianka (nie cierpiałam kiedyś, bo był to koszmar z dzieciństwa ;) ) to wersja słoikowa...wrzucam płatki, orzechy, owoce i jogurt nat. z miodem, czasami odrobinkę wrzątku i do lodówki, rano śniadanie gotowe :)
    Możliwości bez liku :)
    Zdjęcie z mega donicami przy wejściu do warzywniaka SUPER.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam o wersji słoikowej muszę spróbować.

      Usuń
  5. kocham owsiankę:)))))) taka tradycyjną-to moje codzienne śniadanko:) a banerek cudny-taki twój:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam, ze nigdy nie jadłam owsianki. Jak patrzę na Twoje wersje owsianki to ślinka mi pocieka...tak apetycznie wyglądają :)
    Banerek super...taki Twój, bo Twojego bloga kojarzę z ogrodem...właśnie z takim widokiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj wersje ze smietanką i mlekiem! To jest pyszne śniadanko właśnie na lato :)

      Usuń
  7. nie ma nic lepszego na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale to wszystko pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Codziennie rano wcinamy z mężem otręby owsiane z żurawiną, rodzynkami i słonecznikiem:-)
    Szybko i nieskomplikowanie, jak na razie od dwóch lat nam się nie znudziło.
    serdeczności przesyłam :-)

    OdpowiedzUsuń

Polub mnie